وعده برند شرکت اپل با شعار متفاوت فکر کن و لوگوی اپل

وعده برند + چند نمونه وعده برند موفق

وعده برند تداعی صداقت برند

یک برند در ذهن مشتری شکل می گیرد و نه جای دیگر. هرچقدر هم که پیام برند شما هوشمندانه انتخاب شده باشد، توانایی تغییر برند را ندارد. تنها می تواند آگاهی از برند شما را بهبود بخشد و یا درک فعلی مشتری از برند را ارتقا دهد. زمانی که مشتری با یک وعده توخالی از برند شما مواجه شود، عدم ارتباط بین تجربه ی واقعی خود و پیام شما را به سخره خواهد گرفت. (نمونه بارز آن را در موسسات آموزشی و کنکوری به کررات دیده ایم که دانش آموزان نهایتاً متوجه می شوند که وعده ای که موسسه به آنها داده در نهایت پوچ و توخالی بوده است.)

کمی دلهره آور است، نه؟ البته که اگر به تعهدات و وعده های برند خود پایبند باشید و زمین و آسمان را برای تحقق آنها به هم ببافید، نه!

برخی برندها به این نتیجه رسیده اند که موفقیت شان در گرو شنیدن صدای مشتری و درک بیشتر نیاز آنهاست. رشد برند را در گرو فراهم سازی محیط برای ارتقاء کارکنان، رعایت استانداردهای کسب و کار و نوآوری در پاسخ به نیازهای روز بازار می دانند.

سایر برندها دیدگاه بسته تری دارند. و اینجاست که همه می دانیم چه اتفاقی در انتظار کسب و کارهایی است که نیازهای بازار را نادیده می گیرد. از دید ما وعده برند هایی که در ادامه خواهیم دید نشان از خدمات رسانی صادقانه و از صمیم قلب برند در رفع نیاز مشتریان و در جهت افزایش اعتماد، اطمینان و وفاداری آنهاست.

از نظر ما نمونه وعده برندهایی که در ادامه می آید، از بهترین وعده هایی است که تا به حال دیده ایم و این مسئله به یک موضوع پنهان نیز در دل خود دارد و آن هم این است که یک برند موفق، تنها در یک لوگو حرفه ای، نماد یا شعار ماندگار خلاصه نمی شود.

1- وعده برند اپل: “متفاوت فکر کن”

وعده اپل شاید معروف ترین وعده برندی باشد که تا به امروز شنیده ایم. وعده ای که طعنه ای به وعده رقیب دیرینه شان (“فکر کن”)، آی بی ام بود. چیزی که به خوبی ثابت شده است، پایبند بودن برند اپل به وعده ی خود بوده و اگر این شرکت در زمره موفق ترین برندهای دنیاست، دلیلی جز این نمی تواند داشته باشد. حسن وعده برند اپل در پهلو بودن آن است، وعده متفاوت فکر کن، هم به خود شرکت برمی گردد و می گوید که ما تمام تلاشمان را در جهت تولید محصولاتی متفاوت می کنیم و هم به مخاطبان خود این پیام را می دهد که شما هم متفاوت فکر کنید. اپل خودش متفاوت است، مشتریش هم متفاوت!

2- والمارت: “پولت رو پس انداز کن. بهتر زندگی کن.”

اصلاً عجیب نیست که والمارت یکی از بهترین وعده برندها را دارد. والمارت با ارائه محصولات با قیمت مناسب و رفع نیازهای مشتریانش، به زندگی بهتری را برای خریداران خود کمک می کند و وعده قیمت های پایین را با مزیت های احساسی زندگی بهتر به خوبی ترکیب کرده است.

3- بی ام و: “نهایت ماشین سواری”

هدف این برند تولید کارآمدترین و زیباترین ماشین است. وعده ای که این شرکت با اطمینان خاطر به زبان می آورد و با نهایت جسارت در عملی کردن وعده خود است.

3 دیدگاه دربارهٔ «وعده برند + چند نمونه وعده برند موفق»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.