نکات طراحی لوگو حرفه ای

نکات طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای برای یک کسب و کار قواعد خودش را دارد. اما بطور کلی یک لوگو حرفه ای باید واضح و قابل فهم باشد تا بتواند به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. از آنجایی که لوگو در رسانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، لازم است که ساده طراحی شود تا در هر اندازه ای مشخص باشد.

متأسفانه کسب و کارهای کوچک به مانند شرکت های بزرگ شناخته شده نیستند و مخاطبان شناختی بر روی برند فعلی ندارند. از طرفی در این شرکت ها خبری از بودجه آنچنانی برای بازاریابی نیست تا کسب و کار را با تبلیغات بیشتر بشود به مخاطبان معرفی کرد. اینجاست که لوگو اهمیت ویژه ای پیدا می کند و باید بخشی از این بار تبلیغاتی و معرفی کسب و کار را به دوش بکشد. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید باید بدانید که  لوگوی شما باید در همان نگاه اول خیلی واضح و مشخص و به دور از زیاده گویی به مخاطب بگوید که شما چه شرکتی هستید و دقیقاً چه کاری برای وی انجام می دهید.

مسائلی زیادی از ایده و مفهوم گرفته تا طراحی و ارائه نهایی وجود دارد که لوگو یک شرکت را به یک لوگو حرفه ای درست درمان تبدیل کرد. اما به طور کلی یک لوگوی خوب برای کسب و کارهای کوچک به سه نکته باید توجه کرد: تایپوگرافی، رنگ و یک عنصر بصری قوی! لوگوهای ما را بررسی کنید همه از سادگی و رنگ های جسورانه ای برخوردارند.

نقش تایپوگرافی در یک لوگو حرفه ای: لحن درستی انتخاب کنید

انتخاب تایپ فیس و نحوه استفاده از آن به همان اندازه استفاده از رنگ و تصویر و گرافیک در طراحی لوگو حرفه ای و برندینگ اهمیت دارد. چرا؟ چون افراد احساس خود را براساس ظاهر یک کلمه و چیزی که می گوید ربط می دهند.

تایپوگرافی به برند شما شخصیت می‌دهد. می خواهید تایپوگرافی شما مورد توجه قرار گیرد، اعتماد را تقویت کنید و خوش بینی را انتقال دهید. تایپوگرافی راهی برای برانگیختن احساسات این چینینی است بدون اینکه حتی افراد بدانند.

تایپوگرافی برای ارتباط لحنی و شخصیت استفاده می شود. تایپوگرافی انتخاب کنید که براساس شخصیت شرکت شما باشد. خواه زیباست، سنتی، عجیب و غریب و یا مدرن است.

درست مثل مبلمان، تایپوگرافی نیز باید علاوه بر زیبایی کاربردی نیز باشد. انتخاب تایپوگرافی در تجربه کاربر تاثیر بسزایی دارد.

مطمئن باشید که نام شرکت تان واضح و خواناست. موارد استفاده لوگوتان را در نظر بگیرید. لوگوی شما در صفحه نمایش، کارت ویزیت، سربرگ ها، تابلوها و بسته بندی ها ظاهر می شود. باید از دور و نزدیک خوانا باشد. اگر لوگوی شما عنصر گرافیکی دارد، تایپوگرافی تان باید با تصویر و نماد در تعادل باشد.

از خود بپرسید، تایپوگرافی من از سطح موثری از بازنمایی، ارتباط و جذابیت بصری برخوردار است؟ اگر پاسخ قطعی ندارید احتمالاً باید به فکر ریبرندینگ باشید.

رنگ در طراحی لوگو حرفه ای: هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ لوگوتان در درک مخاطب تاثیر دارد و حتی قدرت این را دارد که بر تصمیم خرید مشتری تاثیر گذارد. رنگ احساسات را بر می انگیزاند و معنی و مفهوم دارد. و وقتی به طور مداوم در بازاریابی کسب و کارتان استفاده شود شناخت برند را تا 80 درصد بالا می برد.

رنگ مناسب به صنعت و بازار هدف شما ارتباط دارد. احتمالاً دیده اید که یک سری صنایع خاص، معمولاً از یک رنگ استفاده می کنند. به عنوان مثال، صنایع مالی به استفاده از رنگ آبی میل دارند چرا که آبی با امنیت و اطمینان در ارتباط است. برندها از رنگ آبی برای القای حس اعتماد در محصولات و خدماتشان استفاده می کنند.

رنگی را انتخاب کنید که مشتری با دیدنش احساسی که انتظارش را دارید، تجربه کند.

رنگ(های) خود را بر اساس احساساتی که می خواهید مصرف کنندگان تجربه کنند و اقدامی که انتظار دارید انجام دهند، انتخاب کنید. به روانشناسی، فرهنگ، روندها و زمینه افراد در طراحی لوگو حرفه ای خود توجه کنید.

رنگ برند بایستی یک داستانی در دل خودش داشته باشد. باید ارزش های شما را به اشتراک گذاشته و یونیک و منحصر به فرد باشد تا با دیگران اشتباه گرفته نشود.

قدرتمندترین برندهای دنیا از پالت های رنگی ساده و کمتر از سه رنگ اصلی استفاده می کنند. معمولاً از رنگ های تخت به جای گرادیان استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که رنگ بر روی صفحه نمایش و چاپ باهم متفاوت است. مطمئن شوید که می توانید رنگ های خود را بازتولید کنید.

از تصاویر ساده استفاده کنید

اگرچه 72 درصد از بهترین نام های تجاری از کلمات و حروف اختصاری ساخته شده اند، اما این اسامی با استفاده از تایپوگرافی یک تصویر در ذهن افراد القا می کنند. همین کار را می توان با عناصر گرافیکی، نمادها و آیکن ها انجام داد.

یک عنصر بصری لوگوی شما را به یادماندنی تر و جذاب تر می کند. لوگوی شما بایستی در 10 ثانیه چشم مشتری را به خودش جلب کرده و مشتری آن را به خاطر بسپارد و تصویری از برند شما در خاطرش ثبت شود.

برخی از طراحان این کار را با تغییر متن یا اضافه کردن یک نماد تصویری انجام می دهند که می تواند به تنهایی در موقعیت های خاص استفاده شود. مطمئن شوید که تمام آثار هنری اصلی هستند و از کلیپ آرت نیستند. با گذشت زمان و با استفاده مداوم، یک ارتباط بصری ایجاد می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.