لوگو حرفه ای مشهور دنیا

چرا به یک لوگو حرفه ای برای کسب و کارتان نیاز دارید؟

تعریف برند، برندینگ و هویت بصری برند

پیش از هر صحبتی در ارتباط با طراحی لوگو حرفه ای، تکلیف چند واژه را مشخص کنیم: ابتدا از واژه برند شروع می کنیم. برند شناختی تجربی، ادراکی و احساسی است که مردم از خدمات شما دریافت می کنند. در نتیجه، منظور از برند، تنها لوگو و وب سایت شما نیست. برندینگ اقداماتی است که برای ایجاد این شناخت در مخاطبان و مشتریان شما صورت می گیرد. هویت بصری برند نیز بیان بصری (قابل مشاهده) و قابل لمسی از برند شما از طریق عناصر گرافیکی نظیر لوگو، تایپوگرافی، رنگ و غیره است. این تا اینجا!

حال از آنجایی که لوگوی شما نشان دهنده ارزش، کیفیت و مالکیت کسب و کار شماست، در تجارت شما مهمی ایفا می کند. شما از لوگو بر روی محصولات، کارت ویزیت، وب سایت، رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید و از همه مهم تر این لوگوست که در ذهن مشتری شما نقش می بندد.

یک لوگو حرفه ای، هدف کسب و کار شما را به صورت تصویری بیان می کند و نشان می دهد که شما چه خدماتی به مشتری ارائه می کنید و این خدمات در چه سطحی از کیفیت قرار دارند. در واقع، اولین ارتباط و تعامل مخاطب با کسب و کار شما از طریق لوگو برقرار می شود و این فرصت بسیار مناسبی است تا تأثیر اولیه خوبی (First impression) بر مخاطبین خود بگذارید.

انواع لوگو در طراحی لوگو

اصطلاح «لوگو» به طور کلی به نمادی که نشان دهنده برند شما است اشاره دارد. ما در ایران، لوگو را با واژه مارک یا آرم بیشتر می شناسیم. به طور مثال در هنگام خرید یک وسیله مثل کولر گازی، اولین سوالی که می پرسیم شاید این باشد که «مارکش چیه؟». لوگو را در دسته بندی های مختلفی معرفی می کنند اما به طور کلی لوگوها یا تصویری اند یا نوشتاری و یا ترکیبی از هردو. لوگوهای شرکت اپل، نایک و رایتل تصویری اند. لوگوی شرکت های کوکاکولا، گوگل و دیجیکالا از جمله لوگوهای نوشتاری محسوب می شوند. و در نهایت لوگوهای آمازون و پوما از نوع ترکیبی هستند.

لوگوی حرفه ای سه شرکت بزرگ دنیا، لوگو اپل با زمینه مشکی، لوگو کوکاکولا با زمینه قرمز و لوگو آمازون با زمینه آبی
لوگوی حرفه ای سه شرکت بزرگ دنیا، اپل، کوکاکولا و آمازون که از سه نوع لوگوی تصویری، نوشتاری و ترکیبی در طراحی لوگو خود بهره برده اند.

اینکه کدام دسته از لوگوها برای کسب و کار شما مناسب است، نیازمند بررسی بیشتری است. مثلاً اگر برند شما چندان شناخته شده نیست، استفاده از لوگوی نوشتاری و یا ترکیبی گزینه مناسب تر نسبت به تصویری است، چرا که نیاز است تا مخاطبین تان ابتدا نام شرکت شما را تشخیص دهند. همین موضوع برای برندهای بزرگ عکس این قضیه است و زمانی که شما برند معتبر و شناخته شده ای باشید، استفاده از نماد تصویری به تنهایی می تواند معرف محصولات و خدمات شما برای مخاطبین تان باشد.

ویژگی های یک لوگوی حرفه ای

یک لوگوی حرفه ای، لوگویی است که مطابق با صنعت و خدمات شما طراحی شده باشد. اگر یک کسب و کار خدماتی حرفه ای دارید، هرچه لوگو ساده تر باشد برای شما بهتر است. ما برای کسب و کارهایی که به طور مستقیم با مشتری مصرف کننده در ارتباط است معمولاً به سراغ لوگو نوشتاری می رویم چرا که تمام نیازی که کسب و کار شما به یک لوگو دارد، همین است.

چیزی که با معنایی که در دل خود دارد، شما را از دیگران متمایز می کند و همچنین وفاداری به برند شما را تقویت می کند.  آن چیزی که دیگران از آن صحبت خواهند کرد و شما را با آن به یاد خواهند آورد، سیستم اعتقادی پشت برند شماست، ارزش های اصلی، هدف، مأموریت و چشم اندازی است که پشت کسب و کار شما نهفته است و نه لوگوی شما! لوگو تنها نماینده ی تصویری برند شماست و مردم شما را با آن به خاطر دارند.

واقعیت این است که کسی (به جز طراحان گرافیک و کسانی که دیزاین می دانند) به لوگوی شما اهمیت نمی دهد! چیزی که مردم به آن اهمیت می دهند، تجربه آنها از خدمات و چیزهایی است که برند شما از آنها حمایت می کند. کافی است بدانید که یک دیزاین خوب نه تنها ظاهر حرفه ای دارد، بلکه به چیزی عمیق تر نیز اشاره دارد.

لوگو اسنپ با زمینه سبز
لوگو اسنپ که به صورت نوشتاری طراحی شده است و اسنپ با همین لوگو جایگاه مناسبی در ذهن مردم ما باز کرده است.

چرا کسب و کار شما به یک لوگو حرفه ای نیاز دارد؟

یک لوگو حرفه ای طراحی شده، سطح کیفیت کسب و کار شما را نشان می دهد و به آن اعتبار می بخشد و باعث جذب  و اعتماد افراد به کسب و کار شما خواهد شد. به مشتریان احتمالی شما می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و خدمات شما چه سودی برای آنها خواهد داشت. به افرادی که شناخت قبلی و تجربه قبلی نسبت به کسب و کار شما ندارند می گوید که شما کارهای بزرگی و مفیدی برای آنها انجام می دهید.
زمانی که کسب و کار شما لوگوی مناسبی نداشته باشد، افراد به شک می افتند که چقدر احتمال اینکه شما خدمات و محصولات مناسبی به آنها ارائه می کنید یا نه! تا حالا شده که کلید برگشت را در یک وب سایت زده باشید و یا شرکتی را بر شرکت دیگری ترجیح داده اید که به نظرتان مطمئن تر و قانونی تر به نظر رسیده باشد؟ دیزاین و طراحی ضعیف باعث از دست دادن مشتری می شود چرا که مرد اغلب در یک چشم به هم زدن ما را قضاوت کرده و اعتماد می کنند و یا اعتماد نمی کنند.
یک لوگوی قوی طراحی کنید تا برای مشتریان متمایز باشید، برندتان را به خاطر بیاورند و ارتباط مثبت و مناسبی با شما برقرار کنند. لوگو به شدت با احساسات و خاطرات افراد ارتباط تنگاتنگی دارد.
به عنوان مثال بیایید نگاهی به برند نایک بیندازیم. فلش فلش است. اما ارتباطی که ما با لوگوی نایک داریم به دیدگاه و چشم انداز آنها از تبدیل کردن جهان به جای بهتری با دویدن بر می گردد. این ایده ی قدرتمند دلیل به وجود آمدن برند آنها بود و لوگوی آنها این موضوع را به خوبی نشان می دهد و به کسب و کار آنها رونق می بخشد. با مرور زمان و با بازاریابی مداوم برند، لوگوی شما نیز همین کار را برای کسب و کار شما انجام خواهد داد.
روی طراحی لوگوی خود سرمایه گذاری کنید. این همان چیزی است که بیشترین اهمیت را برای افزایش اعتبار و جذب مشتری دارد.

لوگو حرفه ای، پایه هویت بصری برند شماست

دیزاین مهم است و شما به آن نیاز دارید. علی الخصوص که شما بخواهید مردم به شما پول بدهند و هر جا که می روند از شما بگویند. با سرمایه گذاری بر روی برندینگ خود، در واقع به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کرده اید.

درباره طراحی لوگو و برندینگ سوالی دارید، بپرسید. برای کسب و کارتان به لوگوی حرفه ای نیاز دارید،تماس بگیرید. نمونه کارها را ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.